Beställning

Beställningar lägger ni via www.ngbaby.se. Beställningar kan ej tas emot på telefon eller e-post. Får ni problem med er beställning kan ni kontakta oss här.

Åldersgräns

Åldersgräns vid e-handelsköp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift.

Betalningssätt & avgifter

I webshopen erbjuder vi betalning med Swish, månadsfaktura, direktbetalning bank, betalkort, kontokort, mot faktura eller delbetalning via Klarna, . Oavsett betalsätt betalar du 59:- Frakt & Expeditionsavgift vid leverans till ombud, vid hemleverans är kostnaden 299:-. För mer detaljerad information om betalning via Klarna - se Kassan.

Priser

Samtliga priser på ngbaby.se är i svenska kronor och inklusive 25 % moms.

Giltighetstid och fel i publicering

Vi reserverar oss för prisjusteringar, prisfel, lagerförändringar och eventuella tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren, nätverk och servrar. Vi förbehåller oss rätten att korrigera produkttexter, bilder och priser som skrivits eller tryckts felaktigt på webbplatsen eller i tryckt material. Vi reserverar oss för att vissa varor kan utgå eller slutförsäljas.

Outlösta paket

Om du inte hämtar ut de varor du beställt debiterar ngbaby.se kunden en avgift som motsvarar de kostnader vi haft för beställningen, som lägst 250:-.

Leveranser

Om beställd vara finns i lager så skickar vi normalt din order inom 1-3 vardagar (transportörens leveranstid tillkommer). Leverans sker till platser inom Sverige. Det inträffar tyvärr att vissa varor tar slut i vårt lager.
Du som konsument har rätt att häva köpet utan kostnad om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid vid försening.

Transportförsäkring

Alla försändelser är transportförsäkrade. Vid transportskada, reklamera försändelsen utan dröjsmål till utlämnaren (transportbolaget). Utifrån synliga skador är att betrakta som transportskador

Ångerrätt (14 dagar) och öppet köp (30 dagar)

I enlighet med lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal har du alltid 14 dagars ångerrätt på varor köpta via e-handel från den dag varorna mottogs. När vi fått tillbaka varan och förpackningen och konstaterat att dessa är i nyskick, kommer vi att inom 30 dagar betala tillbaka det belopp du betalat för varan. Fraktkostnad och andra avgifter återbetalas ej. Returnerade varor ska vara i väsentligt oförändrat skick och i originalförpackning. Faktura/följesedel skall alltid bifogas vid ångerköp. Vid eventuell tvist följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendation. Paketera varan väl eftersom du som kund står för risken samt kostnaden för returfrakten.

Du har rätt till 30 dagars öppet köp. För att detta skall gälla måste förpackningen till produkten du köpt vara obruten. Är förpackningen till varan oöppnad kan du alltså inom 30 dagar returnera varan och få pengarna tillbaka. Är förpackningen bruten gäller inte öppet köp.

Om du vill returnera din vara kontaktar du oss här, så skickar vi retursedel. Om du väljer att returnera din vara på annat sätt ansvarar du själv för eventuella skador som sker i transporten.

Kostnad för returfrakt:
Via ombud 85:-
Via hemleverans 299:-
OBS! Returfrakt för Myspöl är 499:-

Reklamation

Kontakta oss innan du returnerar en vara. En vid leverans trasig eller felexpedierad vara bör returneras inom 14 dagar. Du som konsument har enligt KKL rätt att reklamera en vara inom 3 år från köpet, reklamationen skall ske inom "skälig tid" från det att felet upptäckts. Reklamation som sker inom 2 månader från köpet räknas alltid som skälig tid. Önskas pengar åter för varan räknas detta som ångerköp se info under rubrik ”ångerrätt”. Om du ska skicka en produkt till oss för reklamation så ber vi dig först kontakta vår serviceavdelning via detta formulär och uppge artikelnummer, produktnamn, inköpsdatum, följesedel-/ordernummer, vad som är fel och komplett adress. Ibland kan det räcka med att vi skickar en reservdel. Om vi behöver få in produkten för undersökning så skickar vi en fraktsedel så du slipper betala någon fraktavgift. Om du inte använder en fraktsedel du fått av oss, ange även hur du vill att eventuella fraktkostnader återbetalas vid en godkänd reklamation. Använd gärna vår reklamationsblankett vid retur för enklare hantering. Du hittar den här.

Garanti

Vi lämnar 1 års garanti på våra varor. Alla garantier gäller i Sverige. Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations och materialfel. Förslitningsskador eller förbrukningsartiklar omfattas inte av garantin. Vidare gäller inte garantin vid skada orsakad av oaktsamhet eller olycka. Om fel på produkt av aktuell verkstad inte bedöms som garantifel kan kunden komma att debiteras reparations- eller undersökningskostnad. Följesedeln gäller som garantibevis och skall alltid skickas med vid reklamation. Returfrakt ingår ej i garantin.

Returadress:

ProSupport Scandinavia AB
Modemgatan 3
235 39 Vellinge

Vill du reklamera en vara eller ångrar ditt köp så skall du kontakta oss via detta formulär

Om du reklamerar en vara så skickar vi dig en returfraktsedel efter att du kontaktat oss. Skicka alltid med följesedeln du fick vid leveransen. Returnera väl förpackat i emballage utöver originalförpackning.

Kontakt

Pro Support Scandinavia AB
Modemgatan 3
235 39  Vellinge

info@prosupport.se

Org.nr: 556650-1481

Integritetspolicy

Se separat sida för att ta del av Pro Support Scandinavia AB's integritetspolicy